Tien maanden in Sydney

22 februari 2016 - Sydney, Australië

lieve allemaal,

Eindelijk weer een update over onze emigratie naar Australië. Op 23 februari zijn we 10 maanden in Sydney. Wat hebben we allemaal gedaan na ons laatste verslag: Sinds half november wonen we op het adres

20 Kestrel Place, Woronora Heights, 2233 NSW Australië. Zoek het maar eens op Google en dan kun je zien dat het prachtig wonen is hier. Het is wat dichter bij de stad, in de heuvels en veel bossen. We huren hier een soort "grannyflat" maar ons huisje zit vast aan het grote huis. Het heeft een redelijke woonkamer met open keuken, de wasruimte delen we met de eigenaren, we hebben een eigen toilet, wastafel en doucheruimte. Op de eerste verdieping zijn 2 ruime slaapkamers en er is nog een study. Helaas heeft dit huis geen airco, maar voor boven hebben we zo'n mobiele airco, en die doet zijn werk goed. De gemeenschappelijke tuin is een sprookje met heel veel palmbomen, natuurlijke schaduw en niet geheel onbelangrijk een heerlijk zwembad. We hebben daar al diverse malen gebruik van gemaakt. De huurprijs is veel goedkoper en ook is alles inclusief zoals gas, water, electra, tv en internet. De eigenaren zijn schatten en Clasina is zelfs in Enschede geboren. We kunnen dus heerlijk sparen. Sinds 17 november heb ik, Cora, een baan bij At Your Service. Ik maak schoon bij ouderen die nog thuis wonen. Het voelt goed om zo wat te kunnen betekenen voor onze ouderen want ze zijn altijd zo blij om mij te zien. Natuurlijk is het fysiek zwaarder dan secretaresse zijn haha, maar het is wel heel dankbaar werk en ik doe het maar part-time hoor. In november zijn Nienke en Arwin ook een paar dagen geweest en dat was genieten. De kerst hebben we doorgebracht bij onze vrienden Ruby en Gerry. Echt een aussie Christmas met een bbq en zwembad haha. Direct na de kerst zij we naar Queensland, Redland Bay, geweest voor een heerlijk welverdiende vakantie. Het heeft ons alleen bezine gekost want het was een housesitting en zorgen voor een oude kat. Het was een prachtig huis en oh oh wat is Queensland mooi. We hebben enorm genoten. Na onze vakantie kwamen Frederique en Amy een paar dagen bij ons logeren. Dat was super, super gezellig. Wat hebben die meiden veel gedaan en gezien tijdens hun reis. Met Ronald gaat het qua verkoop ook steeds beter. Geen vergelijk met Nederland, maar dat kan ook niet. VoCo kennen ze hier nauwelijks, dus werk aan de winkel voor hem. Zoals jullie weten is het onze wens om uiteindelijk in Perth te wonen en werken. Van zijn werkgever kregen we begin vorig jaar te horen dat dit nog wel 2 tot 3 jaar kon duren. Nou dat klopt niet helemaal. Kort geleden kregen we te horen dat de collega die Adelaide en Perth als regio heeft, is ontslagen. Nu krijgt Ronald als regio West en Zuid Australië en het Northern Teritory. Maar wij hebben nog een huurcontract tot en met november, dus we verhuizen pas begin volgend jaar. Nu moet Ronald 4x naar Adelaide en 4x naar Perth vliegen om toch de contacten met de tandartsen te onderhouden. Kortom wauw we gaan dus miv februari 2017 in Perth wonen. Jammer genoeg heeft Nienke besloten om met Arwin terug te keren naar Nederland. Dat was wel even schrikken natuurlijk, maar uiteindelijk wil je dat je kinderen gelukkig zijn. Gelukkig heeft ze wel haar studie hier afgemaakt en mocht het niet lukken qua relatie enzo, wat we uiteraard niet hopen, dan heeft ze nog vier jaar de tijd om terug naar Australië te komen. Voor ons is de emigratie nog steeds de beste beslissing ooit en we zijn dan ook super gelukkig hier. Komende kerst komt Diederik met 2 vrienden naar ons toen, ruim een maand, wat een fantastisch uitzicht is dat. Wat ook misschien is opgevallen is dat we gestopt zijn met Facebook. We zijn er eigenlijk een beetje klaar mee en het kost veel tijd om alle berichtjes te lezen, liken , reageren en dan vooral ook opletten dat je niemand vergeet. We willen eigenlijk terug naar bijv, FaceTime , Skypen, bellen, whatsapp of emailen. Liefs van ons

1. Marijke:
    Lieve Cora en Ronald,
    Wat fijn iets te horen. Lees het met veel plezieren en interesse.
    Fijn dat Diederik straks komt. Jammer van Nienke, is niet anders.
    Liefs,
    Marijke
  2. Jokelien:
    Ha lieve Cora en Ronald,
    Wat een mooi verhaal weer. En wat heerlijk dat Perth (nu) al in zicht komt. TOP dat jij zo dankbaar werk hebt gevonden. Jullie woonplek inderdaad even gegoocheld, prachtig hoor! Genieten. Dank voor de update. Tja, en die (zelfstandige) kinderen van jullie :-) komt goed!
    Liefs, Jokelien
  3. Rene en Wilma:
    22 februari 2016
    Fijn te lezen dat het jullie goed gaat! Lieve groet van ons
  4. Trudi Bekema:
    23 februari 2016
    Hoi Cora en Ronald. Dank voor dit verhaal met ups en downs. Gelukkig zijn er veel fijne momenten . Ik bespeur jullie inzet om er iets goeds van te maken. Mijn vraag is ook weer : is je hobo weer in zicht, Ronald ? Binnenkort stuur ik jullie een ' privémail '
    Hartelijke groet van Tjebbe en Trudi.
  5. Erna:
    1 maart 2016
    Dag lieverds, wat fijn dat jullie zo blij zijn daar! Bedankt voor de update!
    Liefs, Erna.
  6. Marian oldenkamp:
    1 maart 2016
    Lieve Cora, het was me al op gevallen dat je niet meer op facebook zat. Gelukkig heb je weer een fijne update gegeven op je blog. Jammer dat Nienke besloten heeft naar NL terug te keren. Jullie zullen haar vast missen. Maar, zoals je zelf aangeeft, gaat het om het geluk van je kinderen. Ik ben sinds vandaag begonnen bij het agsprakembureau van GGNet voor 3 dagen in de week voor een periode van 4 maanden. Het is even wennen maar leuk. Ook worden wij voor de 6e keer opa en oma in juli a.s. van onze dochter in Parijs. Het gaat ons verder goed. Ik zal je blog beter in de gaten proberen te houden. Succes met alle vorderingen. Leuk dat jullie al zoveel eerder naar Perth kunnen en fijn om te lezen dat jullie zoon Diederik met Kerst komt. Veel liefs, Marian